Replika kunci rumah dan air mata Salabiah

KAMPAR:Hanya linangan air mata membasahi pipi Salabiah Shaari, 37 tahun dari Kg Batu Berangkai, Kampar, Perak ketika menerima replika kunci rumah yang disampaikan Presiden Muslim Care Malaysia Society, Zulkifli Wahijan semalam.

Advertisement

Penyerahan replika kunci itu menandakan rumah beliau telah sedia untuk diduduki kembali. 

Majlis turut dihadiri oleh pimpinan PAS Kawasan yang turut melahirkan rasa syukur di atas projek kebajikan yang telah dilaksanakan. 

Salabiah merupakan seorang balu yang kematian suami sebelum Ramadan yang lalu.

Beliau hidup bersama lima orang anak di mana tiga daripadanya adalah Orang Kelainan Upaya (OKU) mendiami rumah mereka yang sebelum ini sangat dhaif. 

Menurut Timbalan Presiden Muslim Care Malaysia Society, Mohd Johari Ismail, PAS Kawasan Kampar dan Muslim Care Malaysia Society telah mengambil inisiatif dengan membantu membaiki rumah Salabiah.

Katanya lagi ia termasuk membuat pedawaian semula pepasangan eletrik dan melengkapkan rumah tersebut dengan perabot untuk keselesaan mereka sekeluarga. 

Menurut Mohd Johari, ternyata usaha membaiki rumah tersebut seolah-olah memberi suatu cahaya baru kepada mereka setelah kehilangan orang yang dikasihi. 

PAS Kampar dan Muslim Care Malaysia mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua penyumbang yang turut serta dalam menjayakan program ini. 

Sebarang bentuk sumbangan bagi menjayakan lagi kebajikan tanpa sempadan yang dijalankan NGO Muslim Care Malaysia Society bolehlah dibuat melalui akaun – 564490413882 Maybank. – HARAKAHDAILY 31/5/2020