PAS Teluk Intan prihatin kanak-kanak hidap barah

TELUK INTAN: PAS Kawasan Teluk Intan telah menziarahi kanak-kanak penghidap barah otak, Nurul Adira Asheera Abdullah, 10 di G5, Batu 4, Ladang Selabak, Jalan Changkat Jong, di sini petang semalam.

Advertisement

Ziarah prihatin ini diketuai Timbalan dan Naib Yang DiPertua PAS Teluk Intan, Rostam Malik dan Azhar Rafie serta Ketua dan Timbalan Ketua Muslimat PAS Teluk Intan, Robi’atun Mohd Abas dan Hamisah Abas.

Berkongsi tragedi menimpa anaknya itu, ibu Adira, Nurul Razekin Amalin Mohd Salleh, 27, murid Darjah 4 Sekolah Kebangsaan Tabuk Banjar itu telah terlantar sakit sejak lebih setahun yang lalu setelah jatuh di sekolahnya.

“Puncanya dia terjatuh di sekolah dan mengalami sakit kepala hingga terpaksa dibedah, hasil pembedahan itulah doktor mengesahkan Adira mengalami barah otak.

“Kini, barah yang dideritainya sudah ditahap 4, berat badannya sudah semakin menyusut dan hanya minum susu menggunakan tiub melalui rongga hidung,” ujarnya.

Tambahnya, mereka memerlukan lebih RM400 sebulan bagi menampung kos 4 hingga 5 tin susu jenama Pediasure dan lampin pakai buang bersaiz XXL untuk kegunaan Adira.

Nurul tidak bekerja manakala suaminya, Zulhadi Atmajaya hanya bekerja sebagai pemandu jentolak di Ladang Selabak dan masih menanggung dua anak termasuk seorang lagi anak berusia 10 bulan.

Hamisah yang juga Ahli Majlis Perbandaran Teluk Intan telah menghulurkan sumbangan wang dan barangan dapur bagi pihak PAS Kawasan kepada keluarga tersebut. 

Beliau sempat menitipkan kata-kata semangat agar mereka sekeluarga tabah menghadapi ujian Allah ini dan mendoakan semoga Adira diberi kesembuhan.

Beliau juga merayu orang ramai tampil memberikan sumbangan buat meringankan bebanan keluarga ini dan boleh disalurkan ke  Agro Bank 2005371000984876 milik Nurul Razekin. – HARAKAHDAILY 11/6/2020