Sambutan Kemerdekaan di era pandemik Covid-19

KOTA BHARU: Sambutan Bulan Kemerdekaan tahun ini membawa makna yang cukup besar dalam keadaan negara berdepan dengan pandemik Covid-19.

Menteri Besar Dato’ Bentara Kanan Ustaz Dato’ Ahmad Yakob berkata, seluruh rakyat Malaysia berganding bahu memerangi pandemik tersebut.

Advertisement

Katanya, mereka terdiri daripada pasukan perubatan, pihak keselamatan, penjawat awam, sektor swasta, sukarelawan dan orang perseorangan.

“Inilah semangat perpaduan semua yang kita impikan agar Malaysia terus kekal dalam suasana aman dan damai dalam masyarakat yang majmuk.

“Untuk itu setinggi penghargaan dan ucapan terima kasih saya ucapkan kepada semua pihak. Nikmat keamanan dan kehormonian dalam masyarakat majmuk yang kita kecapi pada hari ini tidak berlaku dengan sendirinya,” katanya pada pelancaran Sambutan Hari Kebangsaan dan Kibar Jalur Gemilang Peringkat Negeri di Kompleks Kota Darulnaim hari ini.

Hadir sama anggota-anggota Exco, pegawai kanan kerajaan negeri dan wakil-wakil rakyat.

Menteri Besar juga berkata, di bawah strategi Merakyat Membangun Bersama Islam, Kelantan konsisten menggerakkan usaha-usaha ke arah mengeratkan perpaduan kaum dalam kalangan.

“Sekalipun negeri ini mempunyai komposisi majoriti rakyat Melayu Islam, namum kaum-kaum lain yang terdiri daripada Cina, India, Siam dan yang lain-lain hidup dalam keadaan aman damai,” katanya. – HARAKAHDAILY 28/7/2020