Ziarah MOSWAY santuni warga memerlukan

BATANG LUPAR: Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Muslimat PAS Negeri Sarawak terus menggiatkan usaha membantu golongan memerlukan dengan mengadakan Ziarah MOSWAY di sekitar Kampung Hulu, Sebuyau, di sini kelmarin.

Advertisement

Lawatan telah dipimpin Timbalan Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Muslimat PAS Sarawak, Diana Bakar menyantuni warga miskin, orang kelainan upaya, sakit, warga emas, armalah dan anak yatim.

Program ini merupakan susulan dan rutin di mana menjadi satu inisiatif Muslimat PAS Sarawak dalam meringankan beban masyarakat, selain mengambil maklum perkembangan terkini kalangan penduduk yang memerlukan perhatian.

Dalam lawatan dari rumah ke rumah itu, Diana yang juga Ketua Muslimat PAS Kawasan Batang Sadong telah menyerahkan sumbangan berupa sekampit beras dan beberapa kit baraangan keperluan asas lainnya.

Ketika sama mereka juga diperingatkan untuk berwaspada dan  mematuhi amalan kebersihan serta kesihatan, selain prosedur operasi standard (SOP) untuk mengekang penularan COVID-19 yang masih aktif di sekitar Samarahan. – HARAKAHDAILY 28/7/2020