PAS Sungai Siput rai warga PASTI

SUNGAI SIPUT: PAS Kawasan Sungai Siput telah meraikan para guru dan muallimah PASTI Sungai Siput dalam Majlis Hi-Tea yang telah dilangsungkan bertempat di Kafe Warisan, MH Hotel Sungai Siput (Utara), di sini kelmarin.

Advertisement

Mereka diraikan oleh Yang DiPertua PAS Sungai Siput, Isran Fahmi Ismail dan Timbalan Ketua Pengarah PASTI Malaysia merangkap Pengarah PASTI Negeri Perak, Ustaz Mohd Azahari Yahaya yang hadir memenuhi jemputan ini.

Ustaz Isran dalam ucapannya menyeru agar produk PASTI sebagai pra-sekolah terbaik di Malaysia terus dijaga dengan komited di mana pengorbanan para guru bakal memberi manfaat yang sangat besar buat Islam khususnya dari segi pendidikan.

Manakala Ustaz Azahari pula mengajak agar pimpinan supaya mengambil ruang untuk melebarluaskan lagi institusi PASTI dan berpesan kepada para muallimah terhadap matlamat mendidik dan mengajar bagi menegakkan syiar Islam.

Majlis tahunan ini bertujuan bagi mengeratkan lagi ukhwah antara pimpinan PAS dengan warga PASTI, selain penyampaian sedikit sumbangan dan saguhati menjelang Aidiladha diberikan buat para muallimah.

Program ini turut dihadiri oleh Ahli Jawatankuasa Harian PAS Sungai Siput bersama urusetia program daripada NGO Pertubuhan Kebajikan Rakyat Marhaen Sungai Siput.

Majlis diakhiri dengan acara memotong kek, jamuan makan petang dan sesi bergambar. – HARAKAHDAILY 29/7/2020