YADIM, NGO anjur korban bersama Orang Asli

TEMERLOH: Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) dengan kerjasama NGO Cakne Rakyat telah mengadakan Majlis Korban Perdana yang dilangsungkan di Perkampungan Orang Asli Paya Sendayan, di sini hari ini.

Advertisement

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Senator Dato’ Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri dan Yang Dipertua YADIM, Ustaz Nasrudin Hassan yang masing-masing menyumbangkan seekor lembu bagi menyempurnakan majlis korban perdana ini.

Dilaksanakan dalam kebiasaan baharu, program ibadah korban ini telah menumbangkan dua ekor lembu disertai bersama penduduk Orang Asal yang beragama Islam.

Penasihat Cakne Rakyat, Ustaz Shahril Azman Abd Halim al-Hafiz dan Pengerusi Cakne Rakyat, Syafiee Mad Esa masing-masing menyempurnakan sembelihan dua ekor lembu itu bagi diagihkan kepada penduduk Orang Asli.

Ustaz Nasrudin dalam ucapannya berharap agar pelaksanaan ibadah tersebut menjadi pengorbanan yang diterima di sisi Allah dan dapat lagi dilakukan pada tahun-tahun seterusnya dalam menghayati erti pengorbanan.

Turut serta pada majlis ini adalah pemimpin-pemimpin masyarakat dan penduduk Melayu di persekitaran kampung tersebut. – HARAKAHDAILY 2/8/2020