Hina Nabi: Gesa polis siasat Asiah Jalil

KEPALA BATAS: Dewan Pemuda PAS Kawasan Kepala Batas telah membuat laporan polis berhubung penghinaan ke atas Rasulullah S.A.W di Balai Polis Kepala Batas, di sini malam tadi.

Advertisement

Laporan ke atas individu menggunakan akaun Facebook dengan nama Asiah Abd Jalil itu dipimpin Timbalan Ketua Pemuda PAS Kepala Batas, Ustaz Muhd Farid Hamdi Muhammad Redzuan.

Menurut beliau, tindakan individu dipercayai peguam itu sememangnya bercanggah dengan ajaran Islam yang mendidik umatnya beriman dengan Baginda yang juga penghulu segala Nabi dan Rasul.

Sehubungan itu, Pemuda PAS Kepala Batas berharap laporan rasmi itu membolehkan pihak polis bertindak menyiasat seterusnya mengambil tindakan perundangan ke atas individu tersebut.

Mereka turut melahirkan rasa sedih dan marah berikutan mutakhir ini perbuatan seumpama semakin menjadi-jadi di dalam negara ini sedangkan Islam adalah Agama Persekutuan.

Hadir sama bersolidariti memberi sokongan dan membuat laporan polis itu adalah wakil dari NGO Syabab At-Taqwa, Ustaz Muhd Saiful Amri Ibrahim. – HARAKAHDAILY 18/4/2019