Orang lama istiqamah teladan terbaik

SEBAGAI pemuda dalam perjuangan PAS khasnya di tanah air Malaysia, adalah sangat perlu untuk sedar dan mengakui bahawa perjuangan ini bukanlah kita sebagai pemula dan juga pengakhirannya.

Advertisement

Pemuda PAS mesti ingat bahawa kita hanyalah merupakan mata rantai yang menyambung siri perjuangan dalam menegakkan syiar Islam dan mempertahankannya. Sebab itulah, wahai pemuda sekalian sewajarnya menerima hakikat ini.

Penghormatan tetap buat mereka yang terlebih awal dalam perjuangan ini. Mereka yang masih istiqamah dengan erti kata masih bersama aktif membantu gerak kerja sama sumbangan tenaga mahupun harta benda. Kerana itulah syarat perjuangan yang memerlukan pengorbanan dan kesabaran setiap halangan serta ujian mendatang.

Pihak DPP Kawasan Bagan Datoh sangat mengambil kira jasa serta nilaian kerja orang lama dalam PAS khasnya di kawasan Bagan Datoh. Mereka yang istiqamah serta terus mendukung prinsip perjuangan amatlah kami kasihi dan hormati.

Soal kalah menang dalam pilihan raya dan apa jua perkara dalam parti serta jemaah ini bukannya menjadi alasan untuk undur atau putus asa. Kerana Allah SWT tidak melihat kemenangan atas dunia semata-mata sebagai syarat perolehi redha-Nya tetapi adalah kerja amal, prinsip asas perjuangan Islam, akidah, syariah dan juga akhlak Islam berterusan hingga akhirnya adalah menjadi ukurannya.

Pemuda PAS terus istiqmah berjuang.

Ustaz Mohd Khairi Abdullah al-Ijie
Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Bagan Datoh

Foto: Ustaz Mohd Khairi al-Ijie bersama Ustaz Arif Zaki Yasin semasa Mesyuarat Agung Tahunan PAS Kawasan Bagan Datoh kali ke-65.