PAS Gombak santuni warga Cina Gombak

PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) kawasan Gombak sentiasa mengambil sikap proaktif dalam menyantuni warga komuniti Cina kawasan Gombak. Ini dapat dilihat dalam Program Edaran Kuih Bulan peringkat DUN Gombak Setia.

Advertisement

Ahli Dewan Negeri Gombak Setia yang juga Timbalan Yang Di-Pertua PAS Kawasan Gombak Ustaz Hasbullah Mohd Ridzwan, berkata, program edaran kuih bulan ini diadakan sempena kedatangan Perayaan Pertengahan Musim Luruh yang disambut oleh masyarakat Cina dan sebagai memeriahkannya, pihak Pejabat Adun dan PAS kawasan mengedarkannya disekitar Taman Tasik Seri Gombak dan Pasar Moden Seri Gombak.

Hasbullah juga berkata, program ini diadakan setiap tahun bagi fokus bertemu pengundi Cina sekitar DUN Gombak Setia dengan meluangkan waktu berbual dan beramah mesra selari dengan ‘tagline’ PAS, “Sejahtera Bersama Islam”. Dalam masa yang sama juga, para pengundi juga berkesempatan bergambar dan mengadu pelbagai permasalahan terus kepada wakil rakyat mereka.

Turut hadir sama Setiausaha PAS kawasan Gombak, Fahmi Mat Som, Ketua DHPP Gombak, Kong Tuck Wah, Ahli Majlis MPS, Azizul Abu Bakar, Setiausaha Dewan Pemuda PAS Gombak, Muhaimin Mahidin, dan rombongan Pusat Khidmat Masyarakat Dun Gombak Setia. – HARAKAHDAILY 10/10/2017

HasBulan 3HasBulan 2