PAS Parit bawa penduduk teroka usahawan pertanian

PARIT: PAS Kawasan Parit dengan kerjasama Perbadanan Pembangunan Pertanian Negeri Perak (PPPNP) telah mengadakan satu sesi taklimat program pembangunan usahawan pertanian bagi Parlimen ini, kelmarin.

Advertisement

Program terbuka untuk semua penduduk Parlimen ini dan rakyat yang bermastautin di negeri Perak khususnya serta berumur 18 hingga 60 tahun itu menawarkan peluang kerjaya dalam bidang pertanian dalam negeri ini.

Selain bantuan berupa pinjaman tanpa faedah, program pembangunan usahawan ini juga melibatkan sejumlah kawasan untuk dibangunkan dengan pertanian moden bagi membantu rakyat menjana pendapatan sekali gus membangunkan industri pertanian.

Taklimat yang disampaikan oleh Pegawai PPPNP, Mohd Zaid Zulkifli, itu telah dilangsungkan di Pusat Khidmat Masyarakat PAS Kawasan Parit dengan dihadiri oleh lebih 30 peserta.

Penyelaras Pusat Khidmat Masyarakat PAS Parit, Abdul Razak Mat Taha menyatakan, peluang ini adalah tanda keprihatinan Kerajaan Negeri Perak dalam membantu membangunkan ekonomi rakyat, juga sebagai inisiatif untuk masa depan industri pertanian.

Beliau yang juga merupakan Bendahari PAS Kawasan Parit, turut mengalu-alukan sesiapa yang memenuhi syarat utama berkenaan serta syarat-syarat lain untuk berhubung dengan pihak PPPNP sendiri bagi merealisasikan program ini untuk kebaikan bersama. – HARAKAHDAILY 11/7/2020