Banyak sebab mereka tinggal jamaah – Subky

KUALA LUMPUR: Banyak sebab ahli PAS meninggalkan jamaah, antaranya tidak menghayati secara mendalam tentang sejarah perjuangan dan pembentukan parti, kata Ketua Sidang Assabiqun, Subky Latif.

Advertisement

“Sebagai Ketua Sidang Assabiqun dan pengerusi bersama Seminar Sejarah Asabiqun-KUIZM, saya memberitahu semasa penggulungan muktamar, bahawa seminar ini diadakan sebagai langkah mengelakkan ahli-ahli PAS keluar PAS dan membuka peluang yang telah keluar itu kembali ke pangkuan parti,” tulisnya dalam kolum akhbar Harakah.

Tambahnya, bagi penyokong yang tidak berparti, justeru tidak memahami sejarah parti itu mudah terkeliru dan dikelirukan apabila berlaku langkah-langkah perubahan yang parti ambil.

“Maka dengan seminar ini moga-moga dapat mengukuhkan pengetahun ahli tentang sejarah PAS dan boleh menjadi pihak yang dapat memberi yang betul dan tepat tentang sejarah PAS,” tambahnya.

Seminar Sejarah PAS bersiri empat kali anjuran bersama Assabiqun dan Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM) akan dilancarkan pada 3 November ini oleh Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di kampus KUIZM, Taman Melewar, Kuala Lumpur. – HARAKAHDAILY 22/9/2018

TULISAN PENUH BELIAU DISIARKAN DALAM AKHBAR HARAKAH EDISI ISNIN DI PASARAN.