Pemuda Beruas siap sedia sesi baru SRITI Ar-Raihan

BERUAS: Dewan Pemuda PAS Kawasan Beruas telah melangkah memasuki fasa ketiga dalam menjayakan penubuhan SRITI Ar-Raihan di Pantai Remis, di sini.

Advertisement

Sehubungan itu Ahli Lembaga SRITI bersama para pelajar Sekolah Menengah Tarbiatul Ajyal telah melakukan gotong-royong menyiapkan kelengkapan pembukaan sekolah dijangka pada tahun hadapan.

Pengerusi SRITI Ar-Raihan, Ustaz Ahmad Sufian Mohamad Sabri, beliau amat berharap masyarakat dapat menyumbang dari segi kewangan, peralatan seperti kerusi, meja, penghawa dingin dan lain lain.

“Kita masih memerlukan dana sebanyak RM70,000 bagi menampung kos operasi untuk menyiapkan kelengkapan bangunan tersebut,” maklum beliau.

Sementara itu, Mudir SRITI, Mohd Fadlan Ghazali berkata, pengambilan murid untuk tahun satu sudah dibuka kepada orang ramai yang boleh menghubungi talian 0111-1180887.

Institusi ini merupakan sekolah Islam pertama yang bakal dibuka di Pantai Remis dan menjadi kesinambungan dari program PASTI yang berada di setiap kawasan.

Di samping itu ia menerapkan pendidikan peringkat rendah berasaskan kurikulum integrasi meliputi Tahfiz, Fardu Ain dan akademik mengikut silibus KKSR.

Kepada yang ingin menyumbang boleh terus ke akaun Maybank 558181062480 SRITI Ar-Raihan Mumtaz Resources. – HARAKAHDAILY 8/9/2019

IMG 20190908 WA0010