Petugas tragedi Maahad Taufiqiyah dirai PAS

KUALA LUMPUR: Para petugas PAS yang telah bertungkus membantu urusan Maahad Tahfiz Taufiqiyah, Keramat yang terbakar dalam tragedi tahun lalu telah diraikan dalam satu majlis khas.
 
Majlis anjuran Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Pusat (LKKPP) itu telah berlangsung dalam suasana sederhana di Pejabat Agung PAS Jalan Raja Laut, di sini hari ini.
 
Wira tidak didendang itu diraikan sendiri oleh Pengerusi LKKPP, Dr Rosni Adam dan Timbalannya, Dr Azman Ibrahim serta Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan, Mohamad Noor Mohamad.
 
Para petugas PAS dari LKKPP dan PAS Wilayah Persekutuan dalam tragedi tersebut telah menggerakkan dan menyantuni antaranya keperluan makan minum keluarga mangsa.
 
Juga urusan jenazah meliputi pemanduan van jenazah, memandi, mengkafan hinggalah selesai pengkebumian, selain juga sumbangan tunai kepada keluarga terbabit.
 
Pada tragedi tragis 13 September 2017 itu, seramai 23 pelajar terkorban, manakala tujuh lagi cedera yang kemudian disahkan pihak berkuasa sebagai berpunca dari perbuatan khianat. – HARAKAHDAILY 14/1/2018
Advertisement