Warga pendidik juga ‘frontliners’ – Ustaz Ismi

PARIT: Yang DiPertua PAS Kawasan Parit, Ustaz Muhammad Ismi Mat Taib telah mengadakan kunjungannya ke beberapa sekolah dalam Parlimen ini melihat proses pengajian pasca Perintah Kawalan Pergerakan.

Advertisement

Secara khusus beliau melihat sendiri pelaksanaan mengikut prosedur operasi standard (SOP) dan norma baharu yang ditetapkan kerajaan dalam usaha mencegah kemungkinan penularan penyakit COVID-19.

Ustaz Ismi menyifatkan para guru, pentadbir dan kakitangan sekolah sebagai antara petugas barisan hadapan (frontliners) di mana kini memikul tanggungjawab memastikan keselamatan pelajar dan persekitaran sekolah.

Kata beliau, dengan peranan yang komited dilaksanakan mereka telah menjadikan sekolah sebagai kawasan selamat untuk meneruskan proses pendidikan agar berjalan dengan lancar.

“Walaupun situasi wabak pandemik COVID-19 di Malaysia sudah beransur pulih, namun risiko sentiasa ada.

“Justeru pihak sekolah dan institusi pendidikan, menggalas tugas yang sangat mencabar, mendidik dalam masa yang sama menjaga kesihatan dan keselamatan semua pihak,” ujarnya lagi.

Beliau meluangkan masa mengunjungi Sekolah Menengah Kebangsaan Lambor Kiri, PASTI Aladi Kampung Kuchai, PASTI Ibnu Sina Gelung Pepuyu, PASTI Al-Mujahidin Titi Gantung dan PASTI Saidina Osman Layang Kiri.

Dalam kunjungan tersebut beliau juga meneruskan siri kunjungan beliau dan menyampaikan sumbangan pelitup muka dan cecair nyahkuman. – HARAKAHDAILY 18/7/2020