Muslimat lancar Buku Amalan AKIFI

ALOR SETAR: Kedah merupakan negeri pertama mengadakan Pelancaran Buku Amalan Muslimat AKIFI berikutan program Jejak J12K, Lajnah Tarbiyah, Dewan Muslimat PAS Malaysia.

Majlis pelancaran berkenaan disempurnakan oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia, Ustazah Nuridah Mohd Salleh, di Kompleks PAS Kedah, di sini, pagi tadi.

Advertisement



Dalam ucapannya, beliau memberi penekanan khusus kepada pembentukan Jentera 12K (J12K) untuk melahirkan Muslimat AKIFI, sufi dan haraki.

“Inilah kesungguhan atau komitmen kita sebagai pejuang Islam membina serta bermuhasabah diri untuk meraih simpati dan pertolongan Allah demi kemenangan Islam,” kata beliau di hadapan peserta program yang turut dihadiri oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Kedah, Dato’ Ustazah Siti Ashah Ghazali.

Jelasnya lagi, pemegang buku Amalan Muslimat Akifi perlu membuat ‘survey’ setiap hari dan mencatat antara amalan yang perlu dilaksanakan agar objektif melahirkan J12K berjaya dicapai.

“Pendekatan ini bukanlah untuk menunjuk-nunjuk tetapi ia lebih kepada koreksi diri sama ada ibadah yang digalakkan oleh Islam berjaya dilaksanakan di mana akhirnya ia akan menjadi kebiasaan serta menjadi amalan harian,” maklum Ahli Dewan Rakyat itu lagi.

Sehubungan itu, sebanyak 450 naskah cetakan pertama telah diserahkan kepada Ketua Dewan Muslimat PAS Kedah, untuk diagihkan kepada Dewan Muslimat PAS Kawasan-kawasan sebagai permulaan. – HARAKAHDAILY 24/1/2020